marți, 9 februarie 2010

Ateu sau nu?

In primul rand nu stiu de ce simt nevoia sa impart asta cu internetul... Incep cu un citat...

'' Eu nu cred in Dumnezeu, existenta sa nu a fost descoperita de stiinta. In taberele de concentrare am invatat sa cred in oameni'' ( jean-Paul Sartre)

Eu cred in Dumnezeu si existenta s-a poate fi demonstrata, sau poate nu e nevoie de acest lucru. Jean-Paul Sartre nu crede in Dumnezeu, el crede in puterea limitata si inchisa a oamenilor. Ororile si suferinta lumii este o dovada incontestabila pentru el. Dar oare nu este gresit sa credem ca PERFECT inseamna doar bun? Oare perfectiunea nu cuprinde totul, bunul si raul?
A fi ateu inseamna sa renegi orice entitate suprema, de a contesta tot ce este divin.
A fi ateu inseamna sa traiesti in intuneric, in aroganta si egoism.
A renega divinul este un act de lasitate nu de putere...
A crede in stiinta si doar atat este prea putin, cred eu.
Aceasta ''stiinta'' poate fi din start o mare eroare. Este adevarat ca nu zeii omoara oameni ci oamenii cu zei, dar este oare cea mai mare justificare a necredintei?
De multe ori oamenii prea prosti dar influenti au condus masele spre pierire si distrugere, dar nu Creatorul a fost de vina, El nu a fost inteles si prea putini ajung sa il cunoasca ( si aici nu vorbesc de ''crestinii'' de azi).
Eu n-am vorbit despre "Dumnezeul religiilor" a carui chip a fost faurit dupa cel al oamenilor nu invers...

Sunt sigur ca un Intelect, un Creator, un Regizor exista cu adevarat.
Stiu asta pentru ca dealungul vietii mele am avut parte de multe lectii.

CU alte cuvinte, ateismul nu este o scapare este o cheie care zavoraste usa spre perfectiune.
Have fun with your life!

2 comentarii:

  1. Faptul de a renega perfectiunea unui ipotetic creator nu presupune a nega perfectiunea in sine.Ateismul nu poate fi vazut ca un anume mod de viata, intrucat sunt particularitati care difera radical (de ex. filosofia pozitivista a lui Comte si existentialismul lui Sartre).Atunci cand spunea ca nu gaseste perfectiunea, el incerca sa il gaseasca pe dumnezeu, creatorul omnipotent, omniscient, omniprezent.Cum un astfel de dumnezeu nu exista, el a declarat ca nu il poate gasi.Dumnezeu mai poate fi si universul in sine, insa pentru ce am folosi cuvantul "dumnezeu"?

    RăspundețiȘtergere
  2. Apoi, ateismul nu presupune nihilism, negarea tuturor valorilor.Ateismul neaga un creator, insa nu neaga spiritualul (spiritualul cuprinde rationalul, ideaticul, filosoficul, nu numai sentimentul religios), nu neaga valoarea umana, nu neaga morala etc. astfel incat ateismul nu presupune inchidere.Din contra, ateismul presupune deschidere catre investigatie, catre noi idei, catre toleranta (majoritatea ateilor sunt toleranti, neavand un zeu pentru care sa discrimineze).

    RăspundețiȘtergere